Et underlig fenomen - utstillingsopning

Om arrangementet
Laurdag 17. oktober opnar me ei vakker kunstutstilling på Hardanger folkemuseum – «Et underlig fenomen», med måleri av kunstnaren An Doan Nguyen. Me startar med utstillingsopning, og vidare vert det musikkteater
Om arrangementet
Laurdag 17. oktober opnar me ei vakker kunstutstilling på Hardanger folkemuseum – «Et underlig fenomen», med måleri av kunstnaren An Doan Nguyen.
Me startar med utstillingsopning, og vidare vert det musikkteater med framsyninga «Husmann».
An Doan Nguyen (f. 1978, Phuc Long, Vietnam) stillar ut ei serie malerier inspirert av landskapet i Hardanger.
Utstillinga står til 13. november 2020.
Kunstnaren fortel sjølve om utstillinga:
«Jeg ser, jeg ser…
Jeg er visst kommet på en feil klode!
Her er så underlig…
Av Sigbjørn Obstfelder. Fra Digte 1893.
En tilfeldighet har omsider ført meg til en region jeg i mange år har ønsket å besøke – og ikke minst gjengi med olje på lerret. Et foto på Facebook i corona-stuntet «View from my window» var ballen som fikk det til å rulle. Tilfeldigvis kom jeg over Kjell-Erik Ruud`s foto av fjellet Oksen. Motivet var tatt fra hans stuevindu i Utne. Fotografiet gjorde sterkt inntrykk på meg og i flere dager gikk jeg og tenkte på dette motivet. – Det var et bilde av et landskap jeg synes var magisk. Jeg bare måtte dit og se selv. Jeg visste ikke da at bildet var tatt i Hardanger.
Allerede som 13 åring undret jeg meg over hvordan malere som J.C Dahl, Kittelsen, Harald Sohlberg, Tidemand og Gude kunne male slike vakre, underlige og dramatiske landskaper. Jeg husker godt hvordan jeg den gang kunne sitte i timesvis og bla i bøker med motiver fra denne perioden i norsk og europeisk kunsthistorie. Tidlig utviklet jeg en fascinasjon mot det dramatiske eller sublime i landskapsmaleriet. En fascinasjon som har fulgt mitt kunstnerskap i alle disse årene og som på ulike måter preger mine landskapsmalerier den dag i dag.
Denne utstillingen er et resultat av oppholdet mitt på Utne. Under oppholdet mitt har jeg reist på kryss og tvers i Eidfjord og nye Ullensvang. Over majestetiske fjell, frodige, tåkete daler, ruvende skog, åpne sletter og dype fjorder. Under oppholdet mitt har jeg hele tiden hatt opplevelsen av å befinne meg i et fremmed og underlig landskap. Enkelte ganger har jeg tenkt; dette landskapet blir nesten for vakkert å male på en sannferdig måte. For hvordan formidler jeg et landskap som har gjort et så sterkt inntrykk på meg?
Jeg har i denne utstillingen prøvd å formidle mitt inntrykk av dette landskapet. Motivene er ikke nødvendigvis gjengitt på en slavisk måte. Det har heller aldri vært min intensjon. Jeg har derfor tatt meg den frihet å bearbeide både motiver og farger. Enkelte elementer har jeg bevisst utelatt mens andre elementer har jeg diktet inn i landskapet. Jeg har bevisst tilnærmet meg prosjektet med et åpen sinn – dette er mine inntrykk av et underlig, vakker og mystisk landskap. »
Meir om Nguyen:
Nguyen er utdanna frå mellom anna
Wimbledon College Of Art, Bachelor Fine Art og Kunsthistorie ved Universitetet i
Bergen. Han er innkjøpt av fleire store aktører i både inn- og utland og har utsmykka fleire private og offentlege bygg.
Nguyen sine måleri kan plasserast innafor den fotorealistiske sjangeren. Kunstnarens arbeider er ofte svært detaljerte og strøkene kraftig utpensla. Ljos og skugge er nøye
gjennomtenkt og nyttast på ein dramatisk og understrekande måte. Kontrastar og
dramatiske komposisjonar kan til tider referere til barokkens mestermålarar, som til dømes Rembrandt,
Caravaggio og Velasques.
På same tid ve kunstnaren å ikkje forholde seg innafor ein gitt sjanger. Arbeida hans varierar frå eit impresjonistisk, nær abstrakt ekspresjonistisk formspråk, til eit
fotorealistisk og presist utrykk. Måleria kan framstå som bruddstykker eller
fragment frå eit landskap, eit minne eller ei kjensle. Nokre av motiva er improvisert slik at element som farge, ljos, skugge og objekt endrast. Slik kan kunstnerens arbeid opna for eit mier meditativt og målerisk utrykk, som til tidar rørar seg innafor eit drømmeaktig og nesten surrealistisk formspråk.
I Nguyens verk, anten dei skildrar tomme parkeringsplassar, øde gater eller forlatte industriområder, skapar fråværet av menneske, forstyrrande element og støy ein nesten apokalyptisk stemning, ofte i sterk kontrast til kunstnarens utradisjonelle
fargevalg. Fargetonane kan bevege seg frå kjølig blått, lys turkis til magenta.
Sjølv om Nguyens arbeid kan variera mykje i tema og motiv kan eitt og same
verk uttrykkje både djup einsemd og vibrerande livsgnist.
Etter utstillingsopninga er det framsyning av musikkteateret Husmann.
Pris for båe arrangement: 350,-. Billettar må førehandstingast. Lenkje: https://hardangerfolkemuseum.ticketco.events/no/nb/e/konsert_husmann_og_utstillingsopning_et_underlig_fenomen
Ta ellers kontakt på epost: post@hvm.museum.no.
Billettsal på nett, restbillettar i døra
>>> KjøpTid
Oktober 17 (Laurdag) 18:30 - November 13 (Fredag) 15:00(GMT+00:00)
Sjå dette arrangementet på Facebook
>>> UtstillingsopningProgram
Arrangementtype
Alle
Aktivitet
Arrangement
For familien
Konsert
Kurs
Undervisning
Utstilling
Arrangør
Alle
Agatunet
Borgstova
Granvin bygdetun
Hardanger fartøyvernsenter
Hardanger folkemuseum
Hardingfela.no
Hardingfela.no
Kabuso
Skredhaugen
Stiftinga Bergsliminne
Storeteigen
The Art Centre Kabuso
Voss folkemuseum
tors22mai12:00tors17:00Utstillingsopning: Frå skog til drake. Verktøy brukt til arbeid i tre

Om arrangementet
Hjarteleg velkomen til utstillingsopning ! Program Kl 12 00 Opning v/ båtbyggar, forfattar og formidlar Peter Helland Hansen. Musikkinnslag, forfriskningar og enkel servering. kl 12 – 17 Ope museum og gratis inngang. Utstillinga «Frå skog
Om arrangementet
Hjarteleg velkomen til utstillingsopning !
Program
Kl 12 00 Opning v/ båtbyggar, forfattar og formidlar Peter Helland Hansen.
Musikkinnslag, forfriskningar og enkel servering.
kl 12 – 17 Ope museum og gratis inngang.
Utstillinga «Frå skog til drake» handlar om verktøyhistorie i førindustriell tid. Med utgangpunkt i samlingane på Voss folkemuseum viser me verktøy brukt til arbeid i tre.
Om utstillinga
Slik levekåra var på bygdene måtte dei fleste klara seg sjølve i arbeidskvardagen. I utstillinga Frå skog til drake viser me verktøy dei har hatt å hjelpa seg med i det daglege arbeidet. Reiskapar brukt i skogen, til snikkararbeid og treskjekjering. I eit samfunn prega av sjølvhjelp måtte ein vera allsidig og tenke logisk. Men med enkle eigenproduserte reiskapar vart det sett opp ulike bygningstypar og laga eit mangfald av bruksting. Alt som del av å få livet til å gå rundt på ein gard.
Mykje av verktøyet i våre samlingar er frå 1700- og 1800-talet. Men her er òg fleire typar som har vore nytta til arbeid i tre sidan tidleg middelalder. På nasjonalt nivå er dei rikt dekorete stavkyrkjene våre mest ikoniske bygningar i tre frå mellomalderen. Med høg kompetanse på handverk og trevyke vart dei sett opp med bruk av berre fire frem verktøy. Og fleire står att 900 år seinare! I utstillinga viser me ein modell av Borgund i Lærdal som er rekna for å vere ei av dei best bevarte.
Utsmykningane på stavkyrkjene – drakestilen – vart fleire hundreår seinare ein viktig inspirasjon for norske treskjerara, på jakt etter eit eige norsk formspråk. Ein av desse var treskjeraren Magnus Dagestad frå Voss. I år markerer me at det 75 år sidan museet med arbeidet etter han opna. Difor vil me vise nokre utvalde verk av Dagestad i utstillinga – utført i drakestil.
Foto: Verktøyskisser henta frå boka Mechanick Exercises frå 1703 av Joseph Moxon.
Tid
(Torsdag) 12:00 - 17:00(GMT+00:00)